Hur fungerar det?

Så, hur gör man för att hyra nu då?

  1. Färdigt paket eller lösa produkter?
  2. Datum då du vill hämta ut produkten hos ett av våra ombud/få dem levererade till ditt hotell eller hämta ut dem hos ett Schenker/Posten/Bussgodsombud. Din bokning börjar gälla från när du vill kunna nyttja produkten. Transporttiden lägger vi på så att du har din order hos dig, men vill du ha lite extra tid innan din tur så bokar du bara någon dag extra.
  3. Datum då du tänker lämna tillbaka/få dem upphämtade/in dem hos Schenker/Posten/Bussgodsombud (i din försändelse ligger en returfraktsedel). Produkterna skall vara torra och avborstade när du skickar tillbaka dem till oss.
  4. lägg till de produkter du vill ha med i bokningen, välj storlek och antal.
  5. gå till kassan, där fyller du i dina uppgifter och betalar.
  6. nu är det bara att vänta på att ditt äventyr skall börja!

Bokningar som skall köras ut inom Åre eller hämtas hos något av våra ombud kan bokas senast 18:00 kvällen innan. Vi levererar direkt till hotellet eller stugan för 95kr/adress.

Bokningar som skall hämtas ut i Storulvån/Vålådalen eller på Lundhags skall bokas senast klockan 12:00 dagen innan. Leverans kostnad är 95kr/bokning.

Normala ordrar som skall skickas inom Sverige behöver bokas minst 7 dagar innan önskad leveransdag. Tur/Retur frakt till ditt närmaste Schenker ombud kostar 195kr/bokning på allt utom fjällpulkor som kostar 400kr/bokning.

Expressfrakt kan bokas fram till och med 11:00 dagen innan ni vill ha leverans. Kostnad expressfrakt 995kr/försändelse.

För frågor rörande normal/expressleverans, kontakta oss på +46 (0)730 948 777